KFP / TARCZA DAMROKI WRACA DO SZYBU STARTOWEGO 10 stycznia 2014
podziel się na Facebooku  podziel się na Twitterze
Damroka przenosi się na drugą stronę Martwej Wisły. Pod koniec listopada gigantycznej wielkości maszyna TBM zakończyła drążenie pierwszej nitki tunelu drogowego. Rozebrana na części, od kilku dni powraca do szybu startowego, by na przełomie lutego i marca rozpocząć wiercenie drugiego otworu. Korpus kreta powrócił do punktu wyjścia tunelem. Zdemontowane czoło maszyny podróżuje na drugą stronę rzeki transportem lądowo-wodnym. Dziś w południe przy Węźle Marynarki Polskiej ekipy budowlane załadowały na platformę ciężarówki tarczę maszyny. - Ulicami Wielopole i Wiślaną elementy kreta podróżują na Nabrzeże Szczecińskie. Na brzegu przeładowywane są na barkę, a następnie płyną na drugą stronę – na Nabrzeże Rudowe. Do połowy stycznia zaplanowaliśmy 12 takich transportów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Najlżejszy z przewożonych elementów waży 38 ton. Najcięższe – zespół napędowy i tarcza – ponad 200 ton. Scalanie Damroki w szybie startowym ma potrwać do końca przyszłego miesiąca. Maszyna musi też odzyskać zasilanie (3,5 MW) i połączenie z zakładem separacji bentonitu. 10.01.2014 / fot. Krzysztof Mystkowski / KFP
dodaj do koszyka wszystkie wyświetlone zdjęcia
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062130.jpg (3543px x 2362px) 4487kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062131.jpg (3543px x 2362px) 1577kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062132.jpg (3543px x 2362px) 1257kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062133.jpg (3543px x 2362px) 4206kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062134.jpg (2362px x 3543px) 1950kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062135.jpg (3543px x 2362px) 3790kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062136.jpg (2362px x 3543px) 4484kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062137.jpg (3543px x 2362px) 3618kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062138.jpg (3543px x 2362px) 2478kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062139.jpg (3543px x 2362px) 1332kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod...
m00062140.jpg (3543px x 2362px) 3832kb
Zaladunek tarczy maszyny TBM , ktora drazy tunel pod Martwa Wisla. Elementy kreta są transportowane ciezarowkami z budowy przy Wezle Marynarki Polskiej m.in. przez ul. Wielopole, a potem, po przeladunku na barke, trafia na druga strone rzeki. 10.01.2014 fot.Krzysztof Mystkowski / KFP